Sunday, July 20, 2014

PROGRAM BANTUAN KEMANUSIAAN ROHINGYA & MYANMAR MUSLIM OLEH UWRO, MAPIM & IKIAM



Kepada Yang Berkenaan


PROGRAM BANTUAN KEMANUSIAAN ROHINGYA / MYANMAR MUSLIM ANJURAN BERSAMA UWRO, MAPIM DAN IKIAM DI ANJUNG RAHMAT, BATU 6, GOMBAK

Dengan hormatnya kami merujuk kepada perkara di atas.

1.         IKIAM sedang menganjurkan beberapa program strategik dalam membantu para pelarian Rohingya & Myanmar Muslim.  Salah satu program adalah BANTUAN KEMANUSIAAN ANJURAN UNION OF THE WORLD ROHINGYA ORGANIZATIONS (UWRO), MAPIM dan IKIAM bertempat di Anjung Rahmat, Batu 6, Kuala Lumpur khusus untuk membantu mendaftarkan para PELARIAN MYANMAR MUSLIM bagi menyokong proses pendaftaran mereka dengan pihak pejabat UNHCR

2.          IKIAM giat membantu Pelarian Rohingya / Muslim Myanmar sejak bulan Ogos 2012 lalu.  Usaha ini juga pada selari dengan hasrat YAB. Perdana Menteri dalam membantu penyelesaian konflik dan isu pelarian umat Islam Myanmar ke Malaysia serta negara-negara ASEAN lainnya semasa beliau mengunjungi Myanmar baru-baru ini.

3.         Sehubungan itu pihak kami memohon jasa baik dan ihsan daripada Tuan/Puan untuk bekerjasama membantu usaha bantuan kemanusiaan ini.   Pengelola usaha ini adalah Encik Muhammad Ghiyuthudeen A. Salam, Setiausaha UWRO dan boleh dihubungi di nombor 016-366 4156.

Kerjasama dan sumbangan dalam pelbagai bentuk (makanan / pakaian/ buku dan sebagainya) daripada pihak Tuan/Puan amatlah dihargai dan diucapkan ribuan terima kasih.

Sekian, wassalam.

Yang benar,
INSTITUT KERJASAMA ISLAM ANTARABANGSA MALAYSIA



MOHD SHAMSUDDIN DAMIN
Setiausaha
No. Tel:  016-375 6618                                                                          

No comments:

Post a Comment